Onafhankelijk behartiger van werknemersbelangen

WFC CAO onderhandelingen werkgeversvereniging facilitaire contactcenters

Datum:  woensdag 3 november 2021 tot donderdag 31 maart 2022

De WFC CAO is voor een jaar afgesloten tot eind 2021.

De volgende CAO zou de volgende uitbreidingen moeten bevatten:

1 Leefbaarloon 

a Het nieuwe loon bouwwerk voor de Callcenter medewerkers toetsen op volledigheid en juistheid. Eventueel aanvullende afspraken vastleggen. 

b het WMO wettelijk minimumloon van 9,58 Euro naar 14 Euro.

c Vanaf 21 jaar werken voor een leefbaarloon, dit is het loon dat je nodig hebt om jezelf te voorzien in alle basisbehoeften en ook een klein beetje kunt sparen. Ons doel voor 2023 is 16 euro per uur.

2 Functiebouwwerk voor alle medewerkers.

a functiebouwwerk voor alle medewerkers

3 Pensioen opbouw voor alle calcentermedewerkers

Proces aanpak WFC Pensioen

Stap 1 Ambitie:

a Standaard 30% pensioengrondslag

b Standaard gemiddeld 15% loonsom erbij

c Verdeling: 15% pensioen 85% {loon,vakantie (8%) en opleiding (5%)} 

Stap 2 Risicohouding:

a Beleggen met of zonder veel risico

Stap 3 Premieverdeling:

a werkgever (50%)/ opdrachtgever (50%) werknemer (0%)

b opbouw stap voor stap over 5 jaar.

Op 22 maart 2022 is het eindbod op onze Qlix site geplaatst met aan alle leden de vraag er op te reageren.

Cancel